Tuesday, November 19, 2013

Motivasi diri dan kegigihan berniaga produk Tupperware yang dicintai

Salam pembaca sekalian.

Topik yang saya akan kongsikan pada hari ini adalah kesungguhan dan komitmen ketika menceburi bidang Tupperware. 

Sebagai pembuka bicara saya ingin bercakap pasal CINTA.
Untuk berjaya dalam apa jua bidang yang kita lakukan kita perlu cintakan bidang yang kita lakukan. Ini perlu kerana dengan cinta sahaja baru kita boleh mengenal produk dan perkhidmatan yang kita tawarkan. Begitu juga dengan Tupperware. Jika kita kenal luar dan dalam mengenai sesuatu produk Tupperware barulah senang kita menerangkan kebaikan dan kelebihannya. Bukan tak boleh tak cinta. cuma feel dia lain sikit. :)


Hari ini saya akan feature salah seorang daripada rakan niaga saya dari Pantai Timur. Beliau adalah Nurul Nadia yang berasal dari Terengganu yang kini menetap di Kota Bahru, Kelantan. Trusted Online Seller yang telah lama bertapak dalam dunia perniagaan lebih daripada 3 tahun. Beliau nampak bahawa Tupperware mampu sedikit sebanyak membantu dalam meraih pendapatan yang lumayan pada masa hadapan. 

Kesungguhan yang di tunjukkannya dalam mencari ilmu dan pengalaman dalam Tupperware amatlah saya kagumi. Saya berasa amat bertuah dan bersyukur mempunyai rakan niaga yang mampu pergi sendiri ke stokis dan mempunyai semangat berniaga yang tinggi. Teringat masa mula-mula baru nak berjinak-jinak dengan Tupperware macam inilah keadaannya. Energetic dan sangat teruja merupakan elemen positif dalam diri Nurul Nadia yang perlu bagi setiap Consultant Tupperware.

Walaupun baru bergelar Senior Consultant, beliau berani menyahut cabaran DIQ untuk bulan November ini. Satu perkara yang menarik hati saya, dalam masa 2 minggu sahaja dia telah berjaya merekrut 10 orang sebagai rakan niaganya sendiri. Insya Allah saya akan membantu beliau semampunya untuk bergelar Director suatu hari nanti. Bukan sahaja untuk Nurul, malahan untuk semua rakan niaga saya yang lain.

 10 orang dalam masa 2 minggu.. hebat kan Nurul Nadia.!!

Sebagai menghargai usaha dan kegigihan beliau saya menghadiahkan satu domain web khas untuk dirinya. Domain yang menjadi pilihan hatinya adalah www.mydeartupperware.com. Kepada pembeli di sekitar Pantai timur, khususnya di Kelantan boleh lah menghubungi beliau di Facebook rasminya dengan carian :  Tupperware By Mummy Aqirash. Insya Allah saya percaya, dengan pengalamannya sebagai online seller sebelum ini, beliau akan memberikan servis yang terbaik untuk anda. :)

Buat semua rakan niaga saya dan juga kepada semua bakal-bakal rakan niaga saya jika anda juga berminat untuk mendapatkan domain anda sendiri, sahutlah cabaran sebagai DIQ di bawah kendalian saya. Dengan pendaftaran 10 orang rakan niaga anda sendiri, anda juga bakal memiliki domain pilihan anda sendiri sebagai hadiah khas untuk diri anda daripada saya.  

Sahutlah cabaran ini dengan mendaftar sebagai Director in Qualification (DIQ).


Kepada yang berminat boleh hubungi saya di talian 013 331 3918 Aini untuk sama-sama menjadi rakan niaga.
Insya Allah kita pasti maju.!!
Kita pasti BERJAYA !!
Aini


No comments:

Post a Comment