Sunday, May 11, 2014

Bagaimana cara ingin membuka stokis Tupperware?

Salam Tahun 2014 :)

Buat pembaca saya yang budiman. 
Terlebih dahulu saya memohon ampun dan maaf kerana lama tak update blog ni. Mungkin kerana kekangan waktu membataskan saya untuk menulis sepatah dua kata dalam blog ini. Insyallah pada masa akan datang saya akan cuba. paling tidak seminggu sekali saya menulis blog ya. :)

Okay topik saya pada malam ini adalah cara untuk membuka stokis tupperware.

 Stokis di Dengkil yang selalu saya kunjungi untuk membeli belah. :)

Kebelakangan ini banyak yang message saya samada di whatsapp atau sms untuk tahu cara-cara membuka stokis. Bila di tanya dah jadi ahli belum. Jawapannya tetap sama. DAH..!! Samada upline nya tak memberi maklumat dan penerangan atau info ni secretly guarded by their up-line. Apapun Insya-Allah saya cuba terangkan sedikit sebanyak kepada semua pembaca terutamanya kepada semua rakan niaga (downline) saya. Nak tau lebih lanjut kena join team saya... :)  Dapat Double FREE GIFT lagi Exclusive dari saya . :)

Sebenarnya mudah sahaja jika anda benar-benar berminat ingin membuka satu stokis. Mulakan langkah anda dengan .....
Mendaftar sebagai seorang Tupperware Consultant

Ya.. Ini langkah pertama anda. Daftar dengan orang yang boleh membantu anda dan membimbing anda kearah impian anda membuka satu stokis. Berdamping dengan orang yang berjaya dan berpengalaman adalah penting untuk anda tahu selok belok mengenai dunia Tupperware. Macamana nak berundur...macamana nak menyerang dan macamana nak maneuver jika berlaku sebarang masalah.

Kedua. Product Knowledge.
Lengkapkan diri anda dengan pengetahuan produk Tupperware. Pastikan maklumat dihujung jari. Bukan di handphone tapi di sel-sel otak kita yang sedia berhubung tu. Kalau boleh ingat harga sekali. Let say.. Berapa harga Eco Bottle 1L... Terus dapat jawap.. Takyah belek-belek katalog dah. Pastikan kita tau kelebihan produk dan kebaikan dengan mengunakan produk Tupperware. Dengan pengetahuan yang mendalam barulah kita boleh berhadapan dengan sebarang persoalan dan pertanyaan daripada pelanggan kita. Dengan menjadi seorang consultant yang berpengetahuan kita lebih yakin dan bersemangat untuk berjaya dalam bidang ini, 

Untuk membuka stokis, inilah diantara perkara yang perlu ada selain daripada mengadakan road show, recognition, personal challenge, group party dan sebagainya.

Handbook dihujung jari..

Itu perkara asas. So bagaimana secara teknikalnya?

Secara teknikalnya jika anda benar-benar berminat membuka stokis anda perlu bergelar Associate Executive Director (AED) dan keatas. (Dulu hanya 5 star sekarang AED). Ya!!! ia taklah semudah membuka stokis MLM atau franchise yang lain. Ada duit pun tak boleh bukak kalau anda bukan AED. AED mempunyai minimum 8 Director di Level 1. Dan 4 daripada Director tersebut adalah sekurang-kurangnya 1 Star Director.

Kenapa di tetapkan demikian.? Saya takda jawapan yang spesifik tapi pada pendapat saya Tupperware HQ mahu orang yang komited dan mempunyai base yang kukuh. Secara realistiknya jika anda mempunyai rangkaian yang kukuh maka produk yang dijual lebih mudah di jual dan di edarkan. HQ sendiri akan mengenalpasti individu yang mempunyai prestasi yang cemerlang, konsisten dan mempunyai track rekod yang baik. Dengan membuka stokis, kita juga mempunyai target sale yang perlu di penuhi setiap hujung bulan.

Modal membuka satu satu stokis tidak kurang daripada 500K termasuk sewa dan proses renovation. HQ akan support signboard, design, banner dan lain-lain mengikut perjanjian keperluan. Kita juga boleh apply untuk membuka stokis (dengan syarat AED). HQ akan panggil interview, dan kita boleh memilih kawasan mana pun asalkan tidak berdekatan dengan stokis sedia ada sekitar 5km. Paling penting FULL TIME.!

Soalan seterusnya..? Perlu ker untuk buka stokis untuk berjaya.?

 Cheque setiap hujung bulan... Seronok kan..? :)

Jawapan. Sudah tentu TIDAK PERLU. Anda juga boleh berjaya tanpa stokis. Saya kenal 2 orang yang bergelar SED dan seorang ED yang tidak mempunyai stokis langsung. Mereka juga mampu berjaya dan bebas kewangan tanpa stokis. 

Yang penting kukuhkan dengan perkara-perkara asas dalam Tupperware. Saya dah terangkan 2 perkara asas seperti di atas. Ada beberapa lagi perkara asas yang saya selalu kongsikan bersama-sama dengan semua rakan niaga saya seperti satu keluarga yang besar.. Berminat...? Bolehlah hubungi saya untuk maklumat lanjut. Aini 013 331 3918.

Jumpa lagi di post yang seterusnya. Layari Facebook rasmi kami search : Kairina.Selections
*Jika mana antara makumat diatas tidak tepat atau sudah dikemaskini bolehlah berhubung dengan saya untuk di perbetulkan


3 comments:

  1. Sy ada persoalan,kalau sy beli brg Tupperware sbgai stok untuk jual balik bole tak?
    Selain itu bole ke sy jual Tupperware murah dari retail,mahal sikit dr ahli?

    ReplyDelete