Monday, January 28, 2013

Asian Meal Tupperware #1 - Jom Masak Sos Nenas Masam Manis




Tupperware Brands Malaysia untuk promosi bulan Januari 2013 ini telah memperkenalkan Pek Perencah Asian Meals yang amat menarik. Bukan sahaja halal dan ekonomi malahan amat lazat dan amat cepat disediakan. Ada 6 perisa yang boleh di pilih iaitu
- Pes Rendang
- Sos Serbaguna
- Sos Nenas Masam Manis
- Pes Taucu Szechuan
- Sambal Tumis
- Pes Kari Hijau Thai

Untuk makluman pengguna, pek perencah ini. TIADA perasa dan warna tiruan, Tiada MSG, tiada pengawet, tiada trans lemak, tiada GMO dan tiada 3-MCPD..!! So boleh gunakan tanpa was-was. :)

Harga Promosi bagi 1 kotak adalah RM12. Dan untuk masa yang terhad., promosi kesemua 6 kotak perasa tersebut adalah RM 63 sahaja. Tentunya harga ini adalah lebih MURAH jika anda bergelar Consultant Tupperware, dan sudah tentunya lebih mudah dengan menjadi consultant bersama kami. :)

Hari ini saya berkesempatan untuk mencuba sendiri salah satu perasa tersebut.Saya memilih untuk memasak menggunakan Sos Nenas Masam Manis. Ini bukan nak kelas mengajar masak tau.. Huhuhuuhu.. Ini just cara macam mana nak guna pek perencah ni.. ;)


Okay... Setiap kotak perasa Asian Meals ni ada 2 pek perencah.  Untuk tengahari kali ini saya nak guna satu pek jer sebab tetamu jemputan anak-anak jer pun.. :)


Menu kali ini adalah Ayam Masak Masam Manis ala-ala Tupperware. Memang saya sengaja masak tak ikut resepi belakang kotak ni. Saja jer nak tengok okay tak rasanya. :)

Step dia senang jer..
1. Gorengkan ayam
2. Potongkan sayur-sayuran (untuk resepi kali ini saya gunakan lobak merah dan broccoli)
3. Campurkan Perasa Asian Meal "Sos Nenas Masam Manis" tadi dengan air.
4. Masukkan di dalam kuali, Garam secukup rasa (tak letak pun tak pa sebenarnya tetapi dah terbiasa nak buat camner yer tak. :)
5. Kacau sehingga mendidih, Selepas 5 minit siap untuk dihidangkan...



Senang kan..? :) Trylah ..
Saya yakin anda lebih kreatif  dan lebih hebat berkarya dalam masakan. Tentunya banyak lagi anda boleh modified menggunakan resepi ini.

Untuk yang berminat untuk try Perencah Asian Meals ini bolehlah hubungi saya untuk tempahan.
Harga yang saya berikan of coz lah paling hebat di pasaran...Hubungi saya untuk Harga runtuh. Hanya di www.tupperwaremalaysiasale.com :)

Bagi area lingkungan Putrajaya, Cyberjaya dan Bandar Baru Bangi tak perlu susah-susah ke stokis.
Penghantaran adalah percuma.. Mudah kan...

Selamat Mencuba..!!



No comments:

Post a Comment