Wednesday, January 30, 2013

Menggunakan Eco Bottle Brush dari Tupperware

Hari ini saya akan tunjukkan cara-cara mengunakan Eco Bottle Brush keluaran khas dari Tupperware untuk penjagaan dan membasuh Eco Bottle anda.

Kadang-kadang saya tak nafikan, agar leceh untuk kita basuh Eco Bottle nie sebab muncung botol dia agak kecil. Bukan semua brush yang boleh digunakan. Tupperware ada mengeluarkan produk khas untuk tujuan itu. Bukan sahaja lebih mudah, ianya lebih cepat dan bersih. :)



Untuk promosi CNY (2 January - 9 February) Harga promosi yang ditawarkan adalah RM 11.90 sahaja dengan pembelian samaada Eco Bottle Spring (500ml) atau Fresh Lime/Chill Blue Eco Bottle (1L). Harga Jualan Retail bagi barangan ini tanpa promosi adalah RM 20. Walaubagaimanapun sudah tentunya harga jauh lebih murah jika anda membeli dengan saya. Hubungi saya untuk maklumat lanjut untuk harga yang sangat murah.. Sementara stok masih ada tau..:)

Okay cukup dengan promosi. Kita teruskan dengan DIY dengan menggunakan Eco Bottle Brush.

Langkah Pertama
- Kumpulkan botol yang perlu di basuh dan sudah tentunya Eco Bottle Brush.

Untuk demo ini saya menggunakan TupperClean Dish Wash Concentrate (800ml) daripada Tupperware. Saya suka gunakan dish wash ini kerana ianya kurang berbuih dan tidak memberikan kesan kepada kulit. Kulit saya amat sensitif dengan dish wash yang sebarangan tetapi dengan dish wash dari Tupperware ni tak pun memberikan kesan walaupun saya membasuh dengan jangkamasa yang lama. Baunya pun best, Bau Orange :)


Langkah Kedua

Dish Wash nie concentrated, atau dengan ayat lebih mudah ianya PEKAT.. :) jadi bermaksud perlu dicampurkan air sebelum digunakan. Untuk tujuan itu saya menggunakan TupperClean Dilution Bottle (500ml). Pada botol dilution bottle ini juga ada ratio air berbanding cecair dish wash untuk memudahkan anda mencampurkannya. Senang sangat.

Oleh sebab itu dalam jangkamasa panjang Dish Wash Concentrate ni adalah lebih jimat dan kos efektif berbanding produk yang lain. Kedua-dua produk ini pun anda boleh beli dengan saya dengan harga promosi. Sudah tentunya di TupperwareMalaysiaSale.com. :)


Langkah Ketiga
- Penuhkan Eco Bottle dengan air
- Masukkan sedikit cairan Dish Wash ( lebih kurang satu cup penutup Eco Bottle)
- Jangan lupa penutup Eco Bottle pun perlu di bersihkan ya.!!


Langkah Keempat
- Masukkan Eco Bottle Brush ke dalam Eco Bottle tadi.
- Dan mulalah menggosok ya. :)


Tada...!! Dah Siap..!! Selamat Mencuba

Jangan lupa hubungi saya untuk semua harga-harga promosi TupperClean Dish Wash Concentrate (800ml), TupperClean Dilution Bottle (500ml) dan sudah tentunya Eco Bottle Brush.

Dapatkan harga yang lebih rendah daripada pasaran :)
Aini 013 331 3918


No comments:

Post a Comment