Wednesday, March 6, 2013

Happy 48th Anniversary Tupperware Malaysia - Membeli sambil belajar Sejarah :)

Sempena menyambut ulang tahun yang ke 48 Tupperware Brands Malaysia saya ingin berkongsi sedikit sebanyak mengenai sejarah Tupperware di Malaysia dan di dunia amnya. :)

Secara ringkasnya Tupperware di Malaysia pada amnya bermula pada awal tahun 60-an, dan secara rasmi Tupperware Malaysia bermula 48 tahun yang lalu iaitu pada tahun 1965.

Sebelum itu pada tahun 1940-an, seorang Jurutera Kimia yang yang bernama Earl Tupper, dengan hasil beberapa eksperimen yang dijalankan telah berjaya mencipta sejenis plastik yang tahan lasak dan selamat digunakan. Dia berfikir plastik ini boleh dieksplotasi untuk menjadi tempat simpanan makanan yang selamat. Dengan formula yang dia jumpa itu terhasilah produk Tupperware yang sampai sekarang kita gunakan. So Tupperware tu daripada nama En Tupper nilah ya.. :)


Orang dulu-dulu pun buat party jugak.


Zaman dulu-dulu color tupperware pun agak lembut jer. Zaman sekarang nie bukan main attractive sekali kan color dia. :)


Nak tengok pulak iklan diorang masa dulu ?

Simple2 jer kan.. :)

Okaylah
Sempena dengan sambutan 48 tahun gilang gemilang Tupperware ni pihak pengurusan telah membuat pelbagai promosi dan barangan yang sangat menarik hati. Ini adalah antara barangan yang bakal menjadi rebutan anda semua disamping tawaran diskaun yang sangat mengujakan.  Tawaran ini hanya terhad untuk 11 March sehinggalah 31 March 2013. Jangan lambat-lambat tau. Nanti kehabisan stok pulak sebab semua barangan nie sangat terhad (limited release)..:)





 

Boleh hubungi saya sekarang - Aini 013 331 3918 untuk maklumat lanjut serta tambahan super duper diskaun.

Dapat FREE gift lagi tau, kalau membeli lebih RM100 untuk promosi ini hanya daripada saya !! :)

Layari dan "Like" facebook rasmi kami https://www.facebook.com/Kairina.Selections untuk lebih banyak promosi dan tawaran yang hebat-hebat. Jumpa anda di sana ya..!!





No comments:

Post a Comment