Thursday, February 14, 2013

Kuali Lama Tukar Baru : Acara membuka kotak - TupperChef Inspire Fryer

Salam pembaca sekalian
Hari ini saya ingin berkongsikan salah satu promosi terbaru dari Tupperware iaitu TupperChef Inspire Fryer Trade-Up Promotion. Saya juga akan kongsikan bersama kelebihan, cara berfungsi, keselamatan, penjagaan dan juga cara-cara pembersihan. :)

Promosi ini bermula 11 February hingga 30 March sahaja tau. Ada 3 lagi promosi berkenaan Trade up promotion TupperChef Inspire ni cuma saya concentrate pada fryer dulu. Yang lain tu boleh hubungi saya ya. :)

Okay. Semalam semasa orang ribut-ribut menyerbu membeli Modular Crisper with Grid, sempat jugaklah menyambar TupperChef Inspire Fryer (Glass Cover 26 cm) ni. Memang sangat berbaloi. Hanya tukarkan fryer yang lama untuk mendapat rebet/voucher RM60.

Bercerita pasal Modular Crisper nie saya nak promote sikit... :)

Saya ada 5 buah Modular Crisper lagi. Sesiapa yang INGIN mendaftar sebagai consultant di bawah kendalian saya layak dapat offer ini secara peribadi daripada saya. Tak perlu beli sampai RM130.!! Jangan tunggu lagi.. Daftar dengan saya sekarang.. Retail harga RM 70 ++. Rega ahli pun RM 50++.
Ini saya offer RM 13 jer... nak tau apa yang saya cakapkan ni. Pergi ke link ini.
Barang nie terhad tau.  Bertindak sekarang!!  Join team saya... :)


Okay dah...
Sambung balik pasal Tupperware Inspire Fryer.... :)



Harga dalam gambar tu tu harga RETAIL tuan-tuan dan puan-puan. !!

Harga sebagai ahli jauh lebih MURAH lagi. Dahlah dapat voucher RM60 siap dapat potongan 25% lagi. Bukan itu sahaja untuk masa yang terhad saya akan beri satu hadiah misteri bagi setiap yang mendaftar.. Sapa yang tak suka kan.. ;)

Ini dia gambar fryer yang saya tukar. Brand pun lupa dah brand apa.. :). Nak tukar Tupperware Inspire punya pasal lah nih...

Amaran : Ini bukan Tupperware Inspire Fryer tau :)


Nak tau apa kelebihan Tupperware Inspire Fryer..?

Antara kelebihan TupperChef Inspire Fryer adalah

- Memasak tanpa menggunakan air
- Bahagian bawah adalah rata dan tahan karat magnetik membuatkan penyerapan panas lebih efektif
- Penutup kaca menjadikan kita mudah melihat bahan yang kita masak tanpa perlu membuka tutup.
- Handle/ pemegang mudah digenggam dan tetap kering selama kita memasak
- Permukaan badan yang berkilat dan mudah dicuci.

Untuk lebih lanjut mengenai kelebihannya boleh hubungi saya Aini 013 331 3918. Banyak lagi tau kelebihan yang ingin saya kongsikan. :)

Okaylah mari kita sambung untuk acara membuka kotak...


Tu dia siap balut dengan plastik ngan kotak lagik.

Dengan TupperChef Inspire kerja memasak kita akan lebih mudah, tidak perlu waktu yang lama, tidak perlu tenaga dan  tidak perlu minyak pun. Tupperware Inspire juga akan mengurangkan penggunaan minyak dan api besar ketika memasak.

So.. Macamana TupperChef Inspire berfungsi. ?

TupperChef Inspire Fryer ini dilengkapi dengan penutup kaca yang direka khusus diletakkan di atas dapur memasak, ia akan berfungsi mempertahankan kelembaban asli makanan ketika proses memasak. Ia juga diperbuat daripada bahan anti karat, anti kikisan serta boleh menyebarkan panas dengan rata dan cepat. 

Ketika wap panas naik ke atas, ia akan terkena penutup, lalu meluap dengan cepat, dan terus menitis kembali pada makanan untuk memasak sayur atau daging dengan tetap menjaga rasa dan aroma asli masakan. Rasa, aroma dan zat pada masakan tidak berubah. 

Jeng.. jeng...dah siap susun.. 
Siap dapat buku manual dan buku pengetahuan am lagi.. :)

TupperClean (pembersih) dijual berasingan tau :)


Okay mari kita sama-sama lihat cara-cara penjagaan dan keselamatan pulak.

- Pastikan kita gunakan pununu api yang lebih kecil pada bawah fryer.
- Gunakan senduk yang berkualiti untuk mengelakkan kesan calar pada fryer.
- Jangan gunakan fryer di dalam ketuhar gelombang mikro.
- Jangan gunakan fryer di atas unggun api
- Jangan biarkan fryer kosong diatas penunu yang panas
- Jangan calarkan dengan garpu dan pisau.
- Jangan tuangkan air sejuk ketika fryer masih panas.
- Jangan gunakan penyental/bahan pencuci yang melelas (berdawai kasar)


Sebelum kita gunakan TupperChef Inspire Fryer, kita hendaklah mencuci fryer dan penutupnya dengan detergen pinggan mangkuk. Dalam hal ini saya amat syorkan TupperClean Dish Wash Concentrated & Stainless Steel Copper Cleaner.

TupperClean ini adalah bahan pencuci peralatan memasak yang paling ideal untuk set fryer ini. Bukan tak boleh gunakan yang lain. Boleh.. :)

Cuma dengan menggunakan TupperClean kita boleh control kadar kepekatan yang kita mahukan. Hanya sedikit sahaja di perlukan untuk membersihkan kotoran yang ada. Lagipun lebih jimat, selamat dan tidak bertoksid. Kan lebih baik.. :)

Untuk yang berminat, Sila hubungi saya untuk keterangan dan sessi yang lebih lanjut.

Juga marilah mendaftar dengan saya untuk menikmati tawaran hadiah dan GIFT yang menarik saban hari.. Jangan lupa tau join team saya sekarang!!.. :) Aini - 013 331 3918






No comments:

Post a Comment